Opdracht 5

Tijdsplanning

Inleiding
Je hebt nu de onderwerpen en de accounts gedefinieerd. Nu is het tijd voor een tijdsplanning. Normaliter maak je een tijdsplanning voor een een halfjaar of voor een kwartaal, maar voor de cursus beperken we ons nu tot een maand. We gaan oefenen met het plannen van de communicatie. Het mooie van online communicatie is dat je het allemaal van tevoren kunt plannen. Met systemen als Hootsuite en Buffer kun je al je tweets en posts alvast ‘klaarzetten’. Helaas werken deze systemen nog niet met alle sociale media accounts, je kunt bijvoorbeeld geen pins inplannen.

Opdracht
Stel: je hebt plotseling nog maar een maand om toe te werken naar een voor jouw belangrijk moment (de opening van je zaak, de commercieel interessante periode van de feestdagen etc.). Maar niemand kent je nog! Hoe plan jij de communicatie, zodat je allereerst aan je community laat weten wie je bent, om vervolgens langzaam toe te werken naar het voor jouw belangrijke moment. Je wilt natuurlijk dat jouw community dan in actie komt (door naar de opening te komen, je product te kopen, etc). Hoe doe je dat? Let op: het mag niet te verkoopgericht zijn! (Natuurlijk is het ook belangrijk om steeds meer volgers en fans te krijgen. In de cursus zullen we ingaan op technieken om dit voor elkaar te krijgen).

Schrijf hieronder in het reactieformulier een beknopt plan voor Fine Fleur en plaats je berichten vervolgens in Hootsuite. Je gebruikersnaam: socialmedicursuspro3@gmail.com. Het wachtwoord krijg je in de cursus.

Advertisements

One thought on “Opdracht 5

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s